Jak pisać opisy produktów, aby zwiększyć sprzedaż online?

Opisy produktów są jedną z najważniejszych kwestii, aby skutecznie sprzedawać. Aby opis był odpowiedni należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim należy postawić sobie za cel kwestię zwabienia potencjalnych klientów i wpłynięcia na finalną decyzję zakupową. Dobrze napisany opis wpłynie korzystnie na współczynnik konwersji, co spowoduje zwiększenie sprzedaży. Ma także znaczący wpływ na kwestie związane z SEO.

person writing on notebook

Bez wątpienia dobrze wykonane opisy produktów pozwolą przenieść twój sklep internetowy na wyższy poziom. Produkty zaczną być wyświetlane coraz większemu gronu odbiorców poprzez wyniki organiczne lub płatne kampanie w wyszukiwarce Google – np. kampanię produktową, która czerpie informacje zawarte w opisie pod jakimi frazami wyświetli dany produkt.

Jaką długość powinny mieć opisy produktu?

Przyjmuje się, że optymalny opis produktu powinien zawierać od 300 do 400 słów. Zalecane jest również, aby obejmował najważniejsze cechy produktu oraz jego zalety. Należy również wspomnieć o “kluczowym” aspekcie – czyli słowach kluczowych. Prawidłowy opis produktu powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy aby wyświetlał się opis.

Pamiętajmy również o tym, aby nie był kalką innych opisów – Google tego nie lubi, można stwierdzić, że ceni unikalne opisy produktów. Jeśli sprzedajemy produkt, który jest w ofercie innych sklepów internetowych zadbajmy o to, aby nasz opis wyróżniał się na tle konkurencji.

Opis produktu również powinien być czytelny – nikt nie lubi czytać ścianę zlepionego tekstu. Zadbaj o odpowiednią kompozycję, odstępy, akapity, wyróżnienie tekstu.

Akapity + Wypunktowane specyfikacje/cechy produktu = Skuteczny opis

Chwal się w opisie produktu

Jeśli twój produkt jest lepszy od konkurencji pod danymi względami to nie bój się przechwalać. W obecnym stadium handlu elektronicznego konkurencja jest olbrzymia. Konsument bardzo często ma do wyboru ten sam lub pokrewny produkt w dziesiątkach innych sklepów internetowych. Musisz wyróżnić się czymś, jeśli już potencjalny klient trafi na Twoją ofertę.

Doskonałym sposobem będzie wypunktowanie, wyróżnienie tego w czym twój produkt jest lepszy od konkurencji? Mogą być to certyfikaty, badania, testy, ale nie należy zapominać o jednej z ważniejszych kwestii – opiniach klientów.

Opinie są w szczególności istotne jeśli Twój sklep internetowy nie ma wyrobionej marki, potencjalny klient może mieć ograniczone zaufanie – więc umieszczone opinie, recenzję innych konsumentów mogą zdecydowanie wspomóc jego finalną decyzję zakupową.

Odpowiedz sobie na pytania

Przed przystąpieniem do pisania opisu produktu lub jego modyfikacji powinieneś sobie zadać pytania pomocnicze. Pozwolą Ci one wcielić się w role potencjalnego klienta i zrozumieć jego oczekiwania oraz potrzeby.

  • Kto jest moją grupą docelową? – zastanów się kto jest klientem Twojego sklepu, przydatne do tego będą narzędzia statystyczno-analityczne jak choćby Google Analytics. Czy Twoimi klientami są kobiety, mężczyźni? W jakim wieku są? Jakie mają zainteresowania?
  • Dlaczego produkt jest lepszy od konkurencji? – zachęć klienta, aby to właśnie w Twoim sklepie dokonał zakupu, który go interesuje. Dłuższy czas zwrotu? Gratis do zakupu lub drobny podarunek? A może po prostu korzystniejsze specyfikacje produktu? Szerokie pole do popisu, którego nie należy pomijać.
  • Jak działa i jak używać produktu? – klient poprowadzony za rękę na pewno zyska zaufanie do Twojego sklepu, dodatkowo jeśli boryka się z obawami, że nie będzie wiedział jak używać produktu – rozwiejesz je. Może wpłynąć to na finalną decyzję zakupową – wchodząc na stronę konkurencji nigdzie nie znalazł informacji jak używać podobny produkt. W przypadku Twojego sklepu działa to na korzyść – ma czarno na białym.

Zadbaj o odpowiednie zdjęcia produktu

Nikt lub prawie nikt nie jest w stanie zaufać na podstawie samego tekstu w przypadku decyzji zakupowej produktu fizycznego. Musisz zadbać o to, aby zdjęcia były w odpowiedniej jakości, odpowiedni kąt, światło oraz obróbka graficzna. Dobrze, żeby znalazły się 3-4 zdjęcia produktu, jedno to zdecydowanie za mało.

Pamiętaj, że zdjęcia nie powinny mieć zbyt dużego rozmiaru – spowolni to ładowanie się strony, zalecane są pliki o rozszerzeniu .jpg lub formaty nowej generacji WebP. W przypadku rozmiaru zdjęć, które przewyższają kilkaset kilobajtów (KB) skorzystaj z narzędzi, które dokonują kompresji. Większość nie odczuje żadnej wizualnej różnicy, a zdjęcie będzie wczytywało się zdecydowanie szybciej.

Zadbaj również, aby Twoje zdjęcia miały atrybut alt. Czym jest, do czego służy i jak powinien wyglądać dowiesz się niebawem.

Dodaj komentarz

Jesteś odłączony od sieci. Możesz korzystać w trybie offline :)